obsah

Výpis příspěvků ke štítku „obsah“

Studie: ČR má nízké koncesionářské poplatky. Jejich zrušení ale nezávislost média moc neohrozí

Češi platí čtvrté nejnižší koncesionářské poplatky veřejnoprávním médiím mezi evropskými státy, kde se stále vybírají. S takovým zjištěním přišla společnost Datarun ve své studii pojmenované „Veřejnoprávní média v Evropě – inspirace změnou“. Podle spoluautorů Vladimíra Piskáčka a Michala Půra vnímají diváci debatu o této problematice stále zkresleně. Neplatí prý třeba, že pokud by se poplatky zrušily, výrazně by to ohrozilo nezávislost média. Dokument připomněl i další mýty. Upozornil, že ač se podmínky ve zpravodajství mění, zákony zůstávají od 90. let minulého století stejné.

Evropská unie zažalovala Česko za to, že nevynucuje pravidla pro audiovizuální vysílání

Evropská komise ve čtvrtek zažalovala Česko a další čtyři země Evropské unie za to, že nevynucují nová unijní pravidla pro obsah audiovizuálního vysílání přijatá v roce 2018. Komise požádala Soudní dvůr EU o vyměření pokuty, neboť české orgány nezapracovaly obsah směrnice do vnitrostátního práva. Směrnice má podle unijní exekutivy mimo jiné zlepšit ochranu dětských diváků.

Žádná sexuální tematika a už vůbec ne porno. Uživatele známé aplikace čekají velké změny

Předplatitelská platforma OnlyFans proslula zejména prodáváním fotek nebo videí s obsahem pro dospělé. Jenže od října čeká více než 130 milionů uživatelů velká změna. Společnost se podle agentury Bloomberg či televize BBC rozhodla, že zakáže veškerý obsah se „sexuálně-explicitní tematikou“. Činí tak na základě stížnosti bank a jiných partnerů, kteří zpracovávají platby.

Apple, Facebook, Google jsou pod stále větším tlakem médií. Ta chtějí více peněz za obsah

Technologičtí giganti Apple, Facebook či Google čelí tlaku mediálních společností, které chtějí dosáhnout lepších podmínek. Sdružení Digital Content Next (DCN), jehož členem je například list The New York Times, se obrátilo na Apple s žádostí, aby si bral menší podíl za zprostředkování digitálního předplatného. Google se dostal do sporu s australským regulačním úřadem, který si přeje, aby vyhledávač platil za zpravodajský obsah.