ODHALENO: Reklama proti krádeži filmů totálně vyhořela. Lidé kvůli ní stahovali ještě mnohem víc!

Ne všechny varovné reklamy plní svůj účel.

Tak se zdá, že byste film přece jen ukradli. Ne, nemluvíme samozřejmě nutně o vás, našich zákony dodržujících čtenářích. Řeč je o lidech, kteří v kině zhlédli slavnou reklamu proti krádeži filmů a pak stejně přišli domů a něco si stáhli. Jak totiž ukazují data z nové studie, která si vzala na paškál proslulou kampaň proti pirátství zkraje nového milénia, právě tohle se dělo.

Reklama začíná dnes již slavnou větou: „Auto byste neukradli,“ jak se ale zdá, tohle přirovnání zase tolik nefungovalo, protože zaprvé auta se normálně kradou a zadruhé pirátství, které je daleko jednodušší a dostupnější, naopak provokativní prvoplánová kampaň ještě víc podpořila.

Kromě toho, že se lidé kampani smáli a dočkala se i mnoha parodií, nejslavněji třeba v epizodě seriálu IT Crowd („Dítě byste neukradli. Policistu byste nezastřelili. A pak mu neukradli helmu. Nešli byste na velkou do jeho helmy. A pak byste ji neposlali jeho truchlící vdově. A pak ji znova neukradli!“), tak se především kompletně míjela účinkem. Výzkumníci to zdůvodňují tím, že se tato reklama a mnoho podobných zbytečně pouštěla do míchání silných argumentů s těmi slabými, což jen v lidech posílilo přesvědčení, že krást filmy je vlastně naprosto normální.

Stejně tak pak autoři studie uvádějí, že by společnosti neměly ve svých reklamách uvádět statistiku, kolik například ztratí průměrně ze zisku, když lidé film budou nelegálně stahovat. Se statisticky doloženými obětmi totiž lidé většinou soucítí daleko míň, než když své úskalí dokážou definovat i jinak.

Sdílejte článek

Přečtěte si také