FOTO: Učitelka chtěla přesvděčit děti, aby si myly ruce. Použila k tomu tuhle šílenou metodu. Nic odpornějšího dnes neuvidíte!
Tak trochu jiný způsob výuky.
Učení dětí o složitostech vědy může být i v těch nejlepších podmínkách dost náročnou výzvou. Jedna učitelka v Americe ale přišla s geniálním způsobem, jak dětem srozumitelně vysvětlit problematiku a zároveň je efektivně zapojit do výuky! Donna Gil Allenová chtěla své žáky naučit, jak důležité je mytí rukou a výsledky svého experimentu pak sdílela na Facebooku. Její příspěvek má od zveřejnění už 70 000 sdílení a spoustu učitelů i učitelek v komentářích psalo, že stejnou metodu vyzkouší i ve své třídě. A v čem celý experiment spočívá?
Při hodině, v níž se snažila dětem vysvětlit, jak moc existuje neviditelných bakterií a jak snadno se mohou šířit, využila krajíce toastového chleba, sáčky a taky trochu trpělivosti. Svou metodologii pak osvětlila na Facebooku následovně: „Použijete tři krajíčky chleba. Před zraky všech dětí vložíte s nasazenými rukavicemi jeden z nich do jednoho pytlíku, který označíte jako ‚kontrolovaný‘. Pak si umyjete ruce a dáte jimi druhý krajíc do sáčku s názvem ‚čistý‘. Poslední plátek chleba necháte kolovat s tím, že se ho musí dotknout každý žák, a vložíte jej do pytlíku s popiskem ‚špinavý‘. Pak už jen stačí sledovat, jak se v průběhu času chleby mění působením bakterií.“ A výsledky, které sami můžete vidět na fotografii, jsou dostatečně přesvědčivé na to, aby si děti zapamatovaly, že mytí rukou je opravdu důležité.