TopStar

2. prosince 2013 15:00

Na velikosti záleží

Kdo říká, že na velikosti nezáleží, ten lže. Velikost je důležitá. A poznává to čím dál víc Čechů. Statistiky to dokazují.

Jistě, teď mluvíme o velikosti aut. Ale i tady tahle otřepaná parafráze platí. V autech totiž platí čím dál víc. Poznáváme to každý rok. Auta se zvětšují, protože lidé chtějí větší komfort, bezpečnost i výkon. V jednom z minulých dílů jsme se zmínili o legendě - Volkswagenu Golf. A teď se podívejte, jak se měnila délka v sedmi generacích, které už na svět přišly:

První generace > Druhá generace + 180 mm > Třetí generace + 89 mm > Čtvrtá generace + 114 mm > Pátá generace + 58 mm > Šestá generace – 33 > Sedmá generace + 42 mm.

A to samé můžeme najít i v oblíbenosti velikostí aut. Byly doby, kdy se prodávaly hlavně minivozy, jako je Chevrolet Spark. Zájem o ně postupně opadl a nahradily je malé vozy, jako je Škoda Fabia. Pak se dostaly do hledáčku lidí vozy nižší střední třídy (již výše zmíněný Volkswagen Golf nebo Škoda Octavia). „Nejprodávanějšími zůstávají vozy nižší střední třídy (+18 %), snižuje se však zájem zákazníků o malé vozy (+16 %) a naopak roste zájem o vozy střední třídy (+32 %) a vyšší střední třídy a luxusní automobily (+ 22 %),“ potvrzuje slova Tomáš Svoboda, ředitel rozvoje Auto ESA.

Audi Q7 - ani luxusní vozy už nejsou cenově nedostupné, Foto: archiv auto ESA

Za vším hledej peníze

Jako většinou, jsou za těmito posuny peníze. Dříve stál minivůz totéž, co dnes auto nižší střední třídy. Nepřeháníme. Nový Daewoo Matiz (předchůdce dnešního Chevroletu Spark) stál v roce 2002 pěkných 243 600 Kč. Renault Mégane, který spadá do nižší střední třídy, se dnes může sehnat za 249 900 Kč. Stejná situace se pak projevuje na trhu ojetin. Takže proč nekoupit auto, které je větší, lépe vybavené nebo kvalitnější, když na to máte?

Stejně tak můžeme najít důvod v penězích, i když ve skrytých, pokud se podíváme na doplňkové nabídky. Nebezpečí v tom, že koupíte ojetinu s přetočeným tachometrem nejasným původem a bůh ví jakým technickým stavem je dnes stále vysoké. Ale na trhu už jsou solidní autobazary, které dokážou nabídnout velmi zajímavé záruky. Třeba ty, kdy se už o původ nebo kilometry nemusíte starat. Dělají to za vás. Ve společnosti CEBIA zjistí, jaký byl poslední stav kilometrů v autorizovaném servisu, když tam auto s předchozím majitelem bylo, zjistí správnost VIN čísla, zjistí, zda není na exekutorském seznamu…

BMW X4 je zkrátka "kus" k nepřehlédnutí, Foto: archiv auto ESA

Auto ESA navíc je jako jediné v republice členem IAATI – Mezinárodní asociaci sdružující odborníky na problematiku odcizených vozidel. Hlavním cílem asociace je potírání obchodu s odcizenými vozy, sdílení informací o odcizených vozidlech a výměna odborných poznatků na mezinárodní úrovni.

„Členství v asociaci nabízí především možnost získat větší kontrolu nad vozidly, původem ze zahraničí, která nám jsou nabízena k výkupu“, říká Pavel Foltýn, ředitel strategického rozvoje Autocentrum ESA, a.s. a dodává: „Autocentrum ESA, a.s. totiž odmítne vykoupit až 15tisíc vozidel ročně, kdy mezi jedním z důvodů odmítnutí je i nejasný právní původ vozu. Přístup k celoevropským informacím může pomoci tento kontrolní proces ještě více zefektivnit“.

Takže ve světle těchto informací je investice do většího nebo dražšího ojetého vozu jednodušší – máte jistotu, že auto je v pořádku.

Pro maximum informací a hlavně širokou nabídku vozů klikněte na www.autoesa.cz.

Sdílejte článek

Přečtěte si také