28. června 2017 11:00
vedranTomáš Hauptvogel na rally: obrovské noční drama uprostřed lesa
Moderátor Zpráv na Primě Tomáš Hauptvogel má za sebou další závod za volantem soutěžního vozu v rámci Lenz Adam Cupu. Tentokrát absolvoval noční etapu rally Hustopeče. A úplná pohoda to nebyla.
„Mezi vinicemi jsme absolvovali ve dvou průjezdech tři rychlostní zkoušky. Do závodu jsme startovali až kolem půl deváté večer, a tak jsme ho z většiny absolvovali potmě. Letět 150 za hodinu po úzké cestě, třeba přes horizont, který vypadá jak černá díra, je hodně na srdíčko," směje se Tomáš Hauptvogel.
Jenže tma nebyla hlavní komplikací tohoto závodu. Každou hodinou bylo jiné počasí. Asi pětkrát se přes Hustopeče a okolí přehnal déšť. Po předchozích vedrech ale trať hodně rychle osychala. "Do prvního průjezdu jsme vyrazili na suchých gumách. Jenže na druhé zkoušce nás dostihl déšť. Jízdu za deště na suchých a tvrdých gumách, jsem přirovnal k jízdě po sněhu na sjetých letních pneumatikách. Několikrát jsem se nevešel do zatáčky nebo přeletěl smykem odbočku. Musel jsem couvat a ztratil mraky času," vylíčil moderátor. Opravdové drama ale začalo až po půlnoci. Kromě počasí se přidaly i drobné technické problémy. Tyto komplikace vyvrcholily Tomášovou velikou jezdeckou chybou, kterou prohrál celý závod.
Tomáš Hauptvogel na rally v Hustopečích. Zdroj: archiv T. Hauptvogela
"Těsně před odjezdem ze servisu v půlce závodu kluci bleskově přezuli auto na mokré gumy. Radar totiž ukázal další blížící se přeháňku. Za to klukům z Brinda racing moc děkuji. Jenže po startu do předposlední zkoušky mi v ostré pravé zatáčce najednou přestal fungovat posilovač řízení. Vzhledem k tomu, že mám ruce pořád dost slabé, nedokázal jsem zatočit. Naštěstí jsem auto zastavil a vycouval zpět do směru jízdy. Rozhodl jsem se pokračovat a servo restartovat. Takže: jedete nocí na plný plyn a u toho vypnete a zapnete posilovač řízení. Naštěstí naběhl a dál už fungoval. Jenže před startem poslední rychlostní zkoušky začala zlobit spojka, která nerozpojovala, a auto se ihned po zařazení začalo rozjíždět. To je na startu dost velký problém," popisuje Tomáš drama.
Všechny tyto drobnosti vedly k tomu, že se přestal na jízdu soustředit. "Do jedné pravé zatáčky jsem najel moc rychle. Abychom nevyletěli do lesa, strčil jsem auto víc do vnitřního příkopu. V něm byl bohužel kámen, o který jsem prorazil kolo. Jako naschvál nebylo hned kde zastavit, a tak jsme kolo měnili v měkké hlíně v lese. Nejdřív nám nešel pod auto zasunout hever, pak z něj auto sjelo, protože se zabořil do země. Povolovat matice kola, jehož brzdový kotouč je rozžhavený tak, že rudě svítí, je také docela dost nebezpečná zábava,“ dodává. Po výměně kola Tomáš se spolujezdcem Jiřím Kulštejnem závod dokončili, ale ztráta byla obrovská. Jeho startovní číslo bylo ve výsledcích úplně poslední.
Vzhledem k tomu, že mnoho jezdců závod nedokončilo, získal Tomáš v rámci Lenz Adam Cupu body za páté místo. "Koncem srpna budeme startovat s naším Adámkem ve Zlíně na Barum rally, která je součástí mistrovství Evropy. Doufám, že tam už bude v cíli převažovat radost nad pocitem zklamání," dodal na závěr Tomáš Hauptvogel.