návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Beru na vědomí

reklama

Sex a vztahy

ODHALENO: 7 fází, jak se vyrovnat s rozchodem. Jak nedělat nejčastější chyby?

Rozchody nejsou nikdy lehké. Ale vyplatí se alespoň vyvarovat se těm největším failům, kterých byste mohli litovat.
Vydáno: 24.03.2020
rozchody vztahy
Autor: istockphoto rozchody vztahy

1. fáze zoufalství. Chcete vědět jasně a přesně, proč se vztah rozpadl. Chcete vědět, proč cítíte tuhle bolest. Potřebujete odpovědi. Běžnou chybou je kontaktovat své ex, otravovat je, pronásledovat a nutit je k tomu, aby s vámi mluvili. Žádná odpověď se vám stejně nebude líbit. Ve skutečnosti už ale odpovědi máte, jenom je nechcete přijmout.

2. fáze odmítání. Nechcete věřit tomu, že se to stalo. Vztah pro vás hodně znamenal a vy ho najednou nemáte. Častou chybou je sledování vašich ex na sociálních sítích. Ignorujete, že už nejste spolu a že vztah skončil. Sledujete vše, co dělají, protože se cítíte být součástí jejich života. Zkuste práci s dechem. Je nutné se uklidnit.

3. fáze vyjednávání. Chcete udělat všechno proto, abyste svoje ex získali zpět, a to všemožnými způsoby. Slibujete to, co by vaši ex mohli chtít. Častou chybou může být zde to, že se pro ně stanete jen milenci. Budete věřit tomu, že to zachrání váš vztah. Nejlepší je promluvit si s kamarády a zjistit, co si myslí o vašem ex. Možná pak uvidíte svoje ex v novém světle.

4. fáze recidiva. Nemusí nastat vždy, nicméně jejím obsahem je, že se budete snažit přesvědčit svoje ex, aby tomu dali ještě šanci. Oni to tak ale nebudou cítit, takže se budete muset podřídit. Častou chybou je to, že se začnete chovat submisivně a budete ochotní dát bývalým cokoli. Až začnete popírat vlastní osobnost. Snažte se zbavit všeho, co vám vaše ex připomíná.

5. fáze hněv. Budete cítit vztek a můžete ho přenést do různých oblastí, ať už na své ex, rodinu nebo přátele. Hněv můžete namířit i proti sobě. Budete se cítit jako byste si nezasloužili lásku. Běžnou chybou je hledání nových známostí. Jenže vztahy na jednu noc mohou být k ničemu a budete se cítit ještě hůř. Začněte zpracovávat hněv cvičením a sportem.

6. fáze akceptace. Pomalu začínáte přijímat skutečnost a smiřovat se s tím. Vztah skončil před nějakým časem, takže jste se museli překonat a jít dál. Postupně se zbavíte zášti, žárlivosti a hněvu. Chybou je začít hned randit, protože je to příliš brzy. Jste snadno zranitelní, což není dobrým základem pro vztah. Najděte si nové koníčky, přestěhujte se, nebo jen přemístěte nábytek.

7. fáze naděje. Nastává obvykle víc než půl roku po rozchodu, začínáte si pomalu uvědomovat, že máte život ve svých rukou. Vaše rozhodnutí závisí na vás. Poprvé si uvědomíte, že se můžete rozhodnout pro změnu a začít znovu, ale až teď jste k tomu dozráli. Běžnou chybou je setkat se s vašimi ex. Může to být těžké, a to zejména ve chvíli, kdy uvidíte, že jim trvalo mnohem kratší dobu se z toho dostat. Nebo zjistíte, že se tím netrápili vůbec. Raději se s nimi nesetkávejte. Běžte do společnosti a rozhlížejte se po nových lidech.

Článek je zařazen v: rozchod , vztahy , rozchody

reklama