Showbyznys

15. června 2015 20:33

Petr Cífka

5 důvodů, proč budou Mimoňové nejúspěšnějším animákem historie

Žlutí nekňubové přijdou i do českých kin už příští týden!

Už 25. června se do kin rozleze armáda žlutých prcků. Konečně dostanou vlastní film, ale ve skutečnosti potřebují nějakého šéfa. Konkrétně tedy nějakého padoucha. Z ukázek jsme zjistili, že než našli hlavního hrdinu filmů Já, padouch a Já padouch 2, měli už za sebou pár neúspěšných pohovorů, a že jejich historie sahá pořádně hluboko do lidských dějin. Hlavní porce filmu se ale odehrává v New Yorku šedesátých let, kam se vydávají tři nejstatečnější mimoňové, aby pro svou smečku našli nového šéfa. Snímek vzniká opět v produkci Universal Studios, jednoho z aktuálně nejúspěšnějších hollywoodských hráčů. Letos tohle studio stihlo vyprodukovat Rychle a zběsile 7 nebo Jurský svět. Bude mít na kontě další, tentokrát animovaný trhák? Zatím tomu všechno nasvědčuje. A my si teď rozebereme proč.

Jsou roztomilí

Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu protestovat, ale to je asi tak všechno. Děcka kvičící mimoně zbožňují, podobně jako předtím milovaly Scrata z Doby ledové nebo tučňáky z Madagaskaru. Je pravda, že groteskový humor a minimální vyjadřovací schopnosti žluťáky posunují spíš k pravěkému lovci oříšků než k poněkud černohumorovým tučňákům, ale o to spíš bude celovečerák fungovat. A šedesátková nostalgie budiž zase magnetem na rodiče, kteří musí caparty do kina dovést.

Je jich hodně

Hlavními hrdiny jsou sice jenom Kevin, Stuart a Bob, ale ve filmu určitě uvidíme celé zástupy mimoňů. Jejich variabilita je požehnáním nejen pro animátory, ale třeba i pro výrobce hraček. Na prodeji nejrůznějších blbinek, suvenýrů a plyšáků studio vydělá snad ještě víc než na samotném filmu. Hlavní mimoně si navíc děti snadno zapamatují, protože se ve filmu budou – po vzoru Já, padouch – opět vyskytovat vedle lidských postaviček. Tím víc jejich mimoňskost vynikne a plyšáci půjdou o Vánocích spolu s DVD verzí filmu vyloženě na dračku.

Legračně mluví

Celovečerní Tučňáci z Madagaskaru finančně propadli. Na cílové publikum byli možná až příliš sofistikovaní a celé to armádní ladění fungovalo jen v původních filmech jako kontrast k naivním a roztomilým zvířátkům ze zoo. Ve vlastní sólovce najednou tučňáci změnili žánr a nepomohl jim ani úspěšný televizní seriál. Diváci se prostě nedostavili. Mimoňové ale lákají na jednoduchý humor i mluvu prostou druhých či třetích plánů. Ono halekání, chroptění a komolení anglických slov bude dětem od batolecího až do pubertálního věku povědomé a sympatické. Méně je totiž někdy více.

Žlutá je barva naše

Podle nejrůznějších výzkumů se nadpoloviční většina diváků rozhoduje až před kinem, na jaký film vlastně zajít. A Mimoňové mají výrazné světlé plakáty se snadno rozeznatelnými žlutými postavičkami. Žlutá barva je vidět na míle daleko a jakmile dítě zmerčí své oblíbené hrdiny, odtáhne rodiče do toho správného sálu. Na rozdíl od dospěláků má totiž dítě celou řadu podpásových metod, jak si vydupat svou. A proto Mimoňové schytají velké množství náhodných diváků, kteří vlastně ani do kina jít nechtěli.

Útočí ze zadních pozic

Mimoňové si po dva díly budovali pověst, aby teď zaútočili celovečerákem sami za sebe. Budou z nich novodobí Šmoulové? Já, padouch 2 vydělal celosvětově přes 970 milionů dolarů, přičemž se každý filmový kritik ptal, kdy ti pidižvíci konečně dostanou vlastní film. Zatím žádnému filmu, který má své kořeny v jiné sérii (tzv. spin-offu), se nepodařilo překročit stín své předlohy, ale Mimoňové by tenhle trend klidně mohli odstartovat. Už za týden se dozvíme, jestli naše křišťálová koule nekecala. A jestli ne, tak budou mít u Universal Studios letos hodně štědré třinácté platy.


Přečtěte si také