Showbyznys

29. května 2015 14:05

Barbora Koukalová

I charita se dá dělat chytře: Mrkněte na reklamní kampaň, která vás donutí přemýšlet

Udělat reklamní kampaň pro charitativní organizaci je celkem oříšek. Nesmíte přímo útočit na city, jinak lidi otrávíte. Neměli byste ukázat utrpení, jinak to bude vydírání. Musíte být chytří a dosáhnout toho, aby se nad vaším plakátem člověk zamyslel. Tady se to povedlo.

Lidé dnes mají obecně velkou nedůvěru k charitativním organizacím, protože přesně nevědí, kam jejich věnované peníze jdou a kolik z nich padne na platy lidí, kteří je mají na starosti.

Takže když chcete po lidech peníze na dobrou věc, musíte na to dneska chytře, stylově a hlavně průhledně. Jednak jim dodat důkazy, že ze svých peněz neplatí podvodníky, a pak je taky přesvědčit, že jejich pomoc má smysl.

Od toho jsou tady reklamní kreativci.

Charitativní kampaně jsou pro ně docela oříšek. Citové vydírání není dobrý způsob, jak obměkčit duši, před ukázaným utrpením zase mnoho lidí zavírá oči. Ale když vás reklama donutí přemýšlet, je to výhra pro obě strany.

People in Need je organizace, kterou znáte taky, akorát že pod jménem Člověk v tísni. Pomáhají dlouhodobě hlavně v afrických rozvojových zemích, kde je nedostatek vody, potravin a zdravotnické péče. A k tomu potřebují váš zájem.

Přišli proto s plakáty, které na první pohled nedávají smysl. Vyhublí Afričané drží v ruce doplňky, které jsou pro nás samozřejmostí, nad nimiž vůbec nepřemýšlíme, zatímco pro ně je to zbytečný luxus. A k tomu je drobným písmem dopsán cenový rozdíl třeba nad novými brýlemi a přístupu k nezávadné vodě.

Nekopne vás to do hlavy přímo, ale trochu se nad sebou přece jen zastydíte. Když vám někdo otevře oči a ukáže stejnou situaci v jiné souvisloti, je to předpoklad k tomu, abychom nebyli lhostejní k dění ve světě ani sami k sobě.

A tohle se povedlo.

(bk)


Přečtěte si také