Showbyznys

15. dubna 2015 20:00

Petr Cífka

Poznejte 7 nejdražších aut: Tyhle mazlíčky nepořídíte za míň jak třicet milionů!

Proč si kupovat káru za víc než milion dolarů? Protože přece nejste tak bohatí, abyste si mohli dovolit kupovat levné věci.

Možná vám připadá, že nám úplně přeskočilo, ale ony ty nejdražší auta na světě nejsou zas tak špatný kauf. Zatímco u běžného auta střední třídy, které pořídíte za půl míče, bude cena postupem času klesat (a to prosím i u českých škodovek), u limitovaných edicí supersportů za mnohonásobně větší peníze se naopak vyskytuje nezanedbatelný sběratelský potenciál. Vybrané plechové klenoty mohou během dvaceti let získat až trojnásobnou hodnotu. Ne nadarmo se říká, že prvních dvacet milionů je nejtěžších. Pak už jen množíte a množíte. Takže... do čeho investovat, když máte víc peněz než Leoš?

Lamborghini Veneno (117 milionů korun)

I některá auta z filmových Batmanů jsou obyčejnější než tohle Lambo z pekla. Tolik pravých úhlů, tolik křídel, tolik... všeho. To auto vypadá jako že někam letí, i když stojí zaparkované v garáži. Automobilka vyrobila pouhé čtyři kusy a tomu odpovídá i astronomická cena. A přitom má "jen" 750 koní a dvanáctiválec z Lamborghini Aventador. Prototyp si nechalo samotné Lamborghini, ze zbývajících tří kusů (tolik, kolik je barev na italské vlajce) se mohli radovat tři nechutně bohatí zákazníci.

Lykan Hypersport (88 milionů korun)

Libanonská hračka pro bohaté šejky je vlastně docela obyčejná. Motor z tuningem zbičovaného Porsche tu má krásných 950 koní, ale to s pár turbodmychadly dneska zvládne každý druhý úpravce v USA. Tady platíte hlavně za bling – přední světla v sobě mají několik diamantů a řádně se blýská i interiér. Edice pro chudé milionáře by vás pravděpodobně vyšla tak na patnáct, dvacet milionů, jenže to by pak nebylo auto, které bude dělat parádu v Emirátech. Samozřejmě není ani pomalé, je to lehká váha, takže ho 950 koní vystřelí na stovku za 2,8 sekundy a maximálka se zastaví těsně pod čtyřsetkilometrovou hranicí.

Bugatti Veyron Supersport (65 milionů korun)

Legenda, kterou mnozí v automobilovém průmyslu označují jako "přistání na Měsíci". Nic podobného prý nebylo a jen tak nebude, ačkoliv se Bugatti za pár let pokusí svůj vlastní stín překročit. Proč je Veyron tak výjimečný? Žádného podobně extrémního auta se nevyrobilo tolik kusů. Jako sériovka drží Veyron Super Sport se svými 1200 koňmi hned několik rekordů, včetně nejvyšší dosažené rychlosti 431 km/h. Všechny Veyrony už jsou ale prodané, takže si budete muset pořídit nějaký z druhé ruky. Nepočítejte ale s tím, že by byl levnější než oficiální cenovka (viz výše). Spíš naopak.

Koenigsegg Regera (50 milionů korun)

Švédský korunní klenot a hybridní žihadlo s kombinovanou silou 1500 koní a největším podílem karbonu, který na hypersportovních autech uvidíte. Christian von Koenigsegg dělá věci trochu jinak a s tímhle autem hravě rozpráší jakoukoliv statistiku, kterou mu majitel Veyronu vmete do tváře (snad s výjimkou zrychlení z nuly na stovku). Veyron je totiž čtyřkolka, zatímco Regera jen zadokolka. Jenže i když má zrychlení 2,8 sekundy oproti veyronovým dvěma a půl sekundám, na rychlost 400 km/h se dostane o deset sekund rychleji! A pravděpodobně bude pokračovat až někam k 450 km/h. Jen někdo musí postavit dostatečně rovnou silnici, aby se to dalo vyzkoušet.

Hennessey Venom GT (39 milionů korun)

Chcete trhat rekordy a ne jen peněženku? Zajeďte si do Texasu, kde vám John Hennessey postaví pekelnou mašinu s americkým srdcem a britským kabátem. Venom GT vypadá jako protažený Lotus Exige, ale ve skutečnosti si od britské závodní legendy bere jenom vzhled. Zbytek je totiž radikálně přepracované auto, kterému pod kapotou vrní sedmilitrový osmiválec natlakovaný dvěma obřími turby. 1250 koní pohání auto mnohem lehčí než Veyron, takže je Venom GT v akceleraci rychlejší než Regera (minimálně do 300 km/h) a dokonce jede až 435 km/h. Do Guinnessovky to ale nedotáhne, protože se vyrobí jen 29 kusů, což nesplňuje parametry sériového vozu. Pár jich je ale ještě volných, tak si radši pospěšte.

Pagani Huayra (39 milionů korun)

Horacio Pagani se rozhodl v Itálii všem ukázat, jak se staví ta nejlepší auta. To samozřejmě znamená postavit se Ferrari a Lamborghini. Horatio se pro jistotu postavil nad ně a za milion nabídl Pagani Zonda. Úžasný sporťák, geneticky zmutovaný se závodním speciálem, slavil úspěch. A tak na něj Pagani navázal Huayrou. Není možná tak hezká a její jméno se těžko vyslovuje, ale kombinuje luxus, rychlost a šílenou cenovku, takže se skvěle hodí do naší kategorie. Motor dodaný Mercedesem má sice "jen" 730 koní, ale na stovce budete za tři vteřiny a maximálka je pohodových 372 km/h.

Ferrari LaFerrari (36 milionů korun)

Až na samotném konci se krčí trojice mediálně promrskaných superhybridů – LaFerrari, Porsche 918 Spyder a McLaren P1. Všechny jsou vyprodané, takže jejich cena bude stoupat. Nejvíc asi u Ferrari, protože jeho majitelé se ho budou jen obtížně zbavovat (automobilka chce do prodeje mluvit i v případě druhé ruky). Na černém trhu už teď seženete LaFerrari za padesát, šedesát milionů. A bude hůř. Pouhých pět set kousků. A čím víc jich někdo omotá kolem stromu, tím cennější budou.

Sdílejte článek

Přečtěte si také