27. října 2020 18:42
sarka.turcekova@gmail.comFirma nadávala sprostě ženě, která chtěla vrátit peníze. Na co bizarního se vymluvili?
Žena byla hodně šokovaná tím, že ji společnost, od které chtěla vrátit peníze, třikrát nazvala sprostou nadávkou.
Yvonne Redmond si objednala zboží u společnosti New Look. Chtěla však vrátit peníze. Proto potřebovala vyřídit reklamaci objednávky. Napřed se pokusila maloobchodníka kontaktovat telefonicky. V úterý poslala zprávu na WhatsApp a žádala o vrácení peněz za svou objednávku v hodnotě 15 liber (asi 451 korun). Namísto toho, aby jí ale někdo z pracovníků normálně odpověděl, obdržela automatickou zprávu, která obsahovala pozdrav "Dobrý den, k**do". 39letá žena tím byla šokovaná a dotázala se, jak je možné, že byla oslovena nadávkou. Následně však dostala ještě další dvě odpovědi, kde byla oslovena úplně stejně.
Společnost New Look to ale popírá a tvrdí, že automatické odpovědi generují název pomocí názvu profilu WhatsApp zákazníka, a že urážlivé slovo tedy rozhodně nepochází od jejich týmu péče o zákazníky. Tým zákaznických služeb uvedl, že někdo musel změnit její zobrazované jméno jako formu "vtipu". Nicméně Yvonne říká, že to není možné, protože viděla, že její jméno bylo na jejím WhatsAppu správně, a přesto automat používal sprosté slovo. Žena dokonce poslala společnosti snímek obrazovky, aby dokázala, že její jméno v aplikaci bylo uvedeno správně.
Aplikace WhatsApp k tomu uvedla, že je nepravděpodobné, aby se ženino jméno změnilo u ní – v tom případě by totiž bylo viditelné nejen pro ni, ale také pro všechny její kontakty. Aplikace navíc nenašla žádné důkazy o tom, že by byl její účet napaden. Nespokojená zákaznice tvrdí, že někdo, kdo pracuje pro maloobchod, mohl změnit její jméno – možná proto, že si myslel, že to bude vtipné.
Pro zákaznici to ale vtipné rozhodně nebylo. Napřed zaplatila za objednávku – koupila si džíny –, o které jí řekli, že ji nemohou splnit kvůli nějakému problému se systémem, potom jí přišlo sprosté oslovení, když se snažila požádat je, aby jí vrátili peníze. Sice jí přišel e-mail o tom, že byla objednávka zrušena, jenže peníze na účtě stále neměla. Když si po těchto automatických odpovědích stěžovala pracovníkovi New Look na sprosté oslovení, ten ji ujistil, že změnili její jméno na Yvonne. Jenže peníze se jí na účtě stály neobjevily, a tak si musela stěžovat znovu. A znovu byla oslovena jako k**da. Až poté, co se obrátili na New Look novináři a žádali společnost o vyjádření, obdržela Yvonne zpět své peníze.
Mluvčí New Look řekl: „Když se s námi zákazníci spojí na WhatsApp, vygeneruje se automatická odpověď pomocí názvu profilu WhatsApp zákazníka, který naše systémy neumožňují změnit. Zkontrolovali jsme všechny dotazy zákazníků, včetně této, během daného časového období, a můžeme potvrdit, že tomu tak skutečně bylo u všech dotazů, které jsme obdrželi. Náš tým péče o zákazníky mluvil se ženou o jejích obavách, aby ji uklidnil."