GALERIE: 7 věcí, které byly navrženy s absolutně jiným záměrem, než na co je používáme dnes
Existuje spousta věcí, které používáme v běžném životě, u nichž se jejich původní záměr s tím dnešním moc neshoduje.
- Coca-Cola. Lékárník John Pemberton, veterán americké občanské války, vyrobil směs koka ořechů a listů koky. Doporučil to vojákům, kteří užívali morfium na rány k léčbě nervového systému. Později podnikal s nealkoholickým nápojem, ale pak prodal všechny své akcie. Noví majitelé začali vyrábět Coca-Colu s listy koky zbavenou kokainu.
- Černé šaty. Až do dvacátých let se černé oblečení nosilo pouze jako symbol smutku. Vše změnila Coco Chanel v roce 1926 se svými slavnými černými krátkými šaty. Časopis Vogue je tehdy nazval „Chanelův Ford“. Nejprve je nosily herečky, později se šaty staly populární na celém světě.
- Karaoke. Daisuke Inoue, japonský rockový hudebník, hrál pro návštěvníky kavárny, kteří chtěli zpívat mezi kapelami. Jednoho večera tam nemohl být, takže svým kolegům dal svou nahrávku. Poté, v roce 1971, vynalezl stroj, který hrál hudbu bez vokálů, takže hudebníci se uvolnili, zatímco veřejnost si užila zpěvu do rytmu.
- Běžecký pás. Něco jako pás vytvořil sir William Cubitt v roce 1818. Chtěl nějak využít vězně a jejich sílu k mletí obilí. Vězni drželi vodorovné madlo a chodili po jakémsi nekonečném schodišti.
- Vysoké podpatky. Ve starověkém Egyptě byly vysoké podpatky známkou postavení vysokých úředníků, kteří je nosili k náboženským rituálům. Jednalo se přitom o muže i ženy. Takové boty nosili také řezníci, aby se vyhnuli chůzi v krvi. Ve středověké Evropě byly vysoké podpatky výsada aristokracie. Slavné jehlové podpatky byly vynalezeny ve 20. století.
- Polštáře. V Mezopotámii byly polštáře atributem bohatých lidí. Ve starověké Číně se věřilo, že měkké polštáře jsou k ničemu, zatímco tvrdé opěrky hlavy vyrobené z bambusu, nefritu, porcelánu, dřeva nebo bronzu dodávaly sílu a ochranu proti démonům.
- Čajové sáčky. V roce 1904 se Thomas Sullivan, dovozce čaje a kávy z New Yorku, rozhodl prodávat čaj s větším stylem. A tak ho nandal do hedvábných sáčků. Jeho zákazníci byli z novinky nadšení: ukázalo se totiž, že je vhodnější vařit čaj přímo v pytlíčcích. Prodeje raketově vyletěly a jeho nápad se tak stal všeobecně populární.