borůvky
Autor: istockphoto borůvky

ODHALENO: 7 potravin, které je lepší v zimě nejíst. Proč jsou tahle jídla naprosto nevhodná?

Publikováno: 16.02.2020
Možná to nevíte, ale jíst některé potraviny v zimě opravdu nemusí být prospěšné.

reklama

Chřest. V zimě je chřest dodáván z dalekých zemí. Než přijde, změní se jeho chuť a textura, ale také vymizí vitamíny.

Balená zelenina. Zelenina je předmytá a nasekaná. Předmytí však může poškodit zelenou vlákninu a vést ke ztrátě vitamínů v nich. Nakonec nám zůstane dobře vypadající, méně zdravý produkt.

Jahody a borůvky. Nejlepší je konzumovat pouze lokálně pěstované bobule. Ty, které jsou přepravovány zdaleka, nebudou mít moc chuti ani živin. Pokud si je přesto chcete užít, můžete se rozhodnout pro zmrazené varianty.

Kukuřice na klasu. Kukuřice roste pouze v létě. Ta, kterou najdete v místním supermarketu, nemusí být tak čerstvá, jak si myslíte. Místo toho může být zmrazená z předchozího léta.

Mléčné výrobky. Některé mléčné výrobky, jako je tvaroh a mléko, by se měly v zimě konzumovat opatrně. Tvaroh může zvýšit sekreci hlenu ze žláz a ovlivnit celkový stav těla. Lidé, kteří mají kašel, nachlazení nebo kteří trpí astmatem, mohou mít problém. Mléko může způsobit hlen.

Cukr. Ukázalo se, že cukr může podporovat depresivní náladu, a to zejména v zimě. Příjem cukru spouští zánětlivé procesy a snižuje uvolňování dopaminu, což je prvek, který hraje roli v tom, jak se cítíme.

Červené maso. Je skvělým zdrojem bílkovin nezbytných pro posílení svalů a metabolismu. Častá konzumace však může způsobit koncentraci hlenu v krku. Během zimy je lepší jíst kuře nebo ryby.

Oběť koronaviru v Japonsku

KORONAVIRUS: Počet nakažených dál roste

reklama