reklama

reklama

Jak snížit riziko rakoviny? 1
Autor: istock.com Jak snížit riziko rakoviny? 1

ODHALENO: 8 životních rad, které sníží riziko RAKOVINY! Čemu byste se měli vyhýbat, a co si naopak dopřávat?

Publikováno: 01.07.2019
Riziko rakoviny se blíží k 40 %. Díky těmhle tipům ho můžete razantně snížit!

reklama

Máme pro vás dobré zprávy a špatné zprávy. Začneme těmi špatnými, co vy na to? Riziko toho, že dostanete během života rakovinu, se v posledních letech přiblížilo k hranici 40 %. To znamená, že mnoho z nás jednoho dne od doktora uslyší ta obávaná slova.

Ta dobrá zpráva je, že podle nového výzkumu se až 43 % typů rakoviny u mužů váže k následujícím osmi rizikovým faktorům, kterým se ale lze snadno vyhýbat. O které jde?

1. Přestaňte kouřit

Asi netřeba dodávat víc. Kouření představuje absolutně největší riziko rakoviny.

2. Vyhýbejte se kuřákům

Ano, kouření je tak moc nebezpečné, že druhé největší riziko rakoviny představuje pohyb v okolí těch, co kouří.

3. Zhubněte

Přibrali jste v poslední době kila navíc a říkáte si, že se to časem zase ztratí? Raději neriskujte a buď to shoďte běháním, v posilce, nebo změnou jídelníčku. 33 % rakoviny totiž pochází ze zdravotních problémů způsobených nadváhou.

4. Nepřehánějte to s alkoholem

Jo, my víme, alkohol je super. Pár drinků týdně vás asi nezabije, jenže když to budete opakovat každý týden, a někdy to bude víc než pár, už tím začínáte riskovat. Pokud ale přece jen chcete pít, zkuste přejít na červené víno, které obsahuje látky chránící tělo proti rakovině.

5. Snižte spotřebu zpracovaného masa

Milujete slaninu? Tak smolík. Jen 4 kousky slaniny denně totiž zvyšují riziko rakoviny tlustého střeva o 18 %. A to není zrovna málo.

6. Jezte víc ovoce

Když vám rodiče pořád opakují, abyste jedli ovoce a zeleninu, protože jsou zdravé, tak se kupodivu nepletou. Něco zeleného ze země nebo sladkého ze stromu každý den a vaše tělo bude opět o něco bezpečnější.

7. Buďte aktivní

Fotbálky, jízdy na kole nebo jen procházky se psem. Cokoliv, abyste neseděli doma a nesledovali v kuse televizi. Studie z roku 2009 tvrdí, že aktivní lidé mají o 24 % menší šanci onemocnění rakovinou než ti, kteří se válejí na gauči a celý den paří videohry.

8. Vyhněte se UV záření

Opalování je fajn. Jednou za čas. V malých dávkách. S dobrou ochranou. V opačném případě to je, jako byste si rakovinu zvali do vašeho těla sami.

reklama