reklama

reklama

Marketingové triky
Autor: iStock Marketingové triky

ODHALENO: Šílené reklamní triky, které nám výrobci tají! Jak nás podvádějí?

Publikováno: 09.03.2020
Oddělit fantazii od reality není vždy jednoduché, zvlášť při zhlédnutí reklamního spotu. Náš mozek je ovlivňován vizuálním obsahem, který vidíme. Když na obrazovce uvidíme čerstvě připravený hamburger, dostaneme hlad, při pohledu na kouřící hrnek čerstvé kávy někdy opravdu cítíme vůni čerstvě uvařené kávy. Jak moc nás výrobci reklam tahají za nos?

reklama

Kávová pěna

Reklama na pravou italskou kávu s hustou pěnou je jen trik. Běžně je káva při natáčení reklam vyrobena z instantní kávy a pěna je vytvořena z prostředku na mytí nádobí. To už by asi tak lahodné po napití nebylo, že.

Reklama na čaje

Aby měl čaj tak nádherně rudou barvu, jsou čajové lístky obarvené potravinářským barvivem. Poté stylisté lístky vysuší pomocí fénu a vloží je do alkoholu. To napomáhá rychlejšímu zbarvení tekutiny a vytváří tak falešný efekt louhování čaje. Nakonec pro dojem ladného pohybování čajových lístků v tekutině používají výrobci speciální vrtule na dně konvice.

Voda v hrnci na těstoviny

Pokud by se v reklamách na instant polévku, nudle nebo těstoviny použila skutečná vroucí voda, kamera by se velmi rychle zamlžila. Efekt vroucí vody je tedy vytvořen s pomocí speciálního kompresoru, který pumpuje vzduch do vody pomocí trubek připojených ke dnu pánve.

Pára nad teplým jídlem

Páru, kterou můžeme vidět nad čerstvě připraveným pokrmem, je uměle vytvořená pomocí stroje na mlhu. Dno talíře se odstraní a zbytek talíře je umístěn na plastovou krabici s otvory a strojem na mlhu uvnitř. Stylista poté položí jídla zpět na talíř a režisér pomocí dálkového ovladače může měnit intenzitu.

Jahody v reklamě

Aby jahody dostaly ten správný čerstvý a dobře uzrálý efekt, pomalovávají se jahody červenou rtěnkou a poté jsou posprejovány lakem na vlasy. Dodává to tomu ten správný lesklý efekt.

ilustrační foto

Žena dostala v restauraci studené hranolky. Reklamaci řešila střelbou z pistole

Orel patří mezi americké symboly a ani on nezůstal v reklamě ušetřen.

Nepovedená reklama: Ochránci zvířat nechtěně přirovnali hmyz k černochům

reklama