23. června 2020 12:55
sarka.turcekova@gmail.comSlavná firma mění názvy některých produktů, aby nebyly rasistické. Jaké urážlivé názvy mají?
Kvůli vlně událostí, které v posledních týdnech hýbou světem ve spojitosti s hnutím Black Lives Matter, mění některé společnosti svou politiku.
Celým světem hýbe smrt George Floyda, která odstartovala vlnu protestů a debaty o rasismu, který se stále ještě v nějaké míře vyskytuje v naší společnosti. Aktuálnímu dění se musely přizpůsobit i některé firmy. Společnost Nestlé oznámila, že změní názvy některých svých produktů, aby se tak do budoucna vyhnula narážkám na spojitost s rasovým podtextem. Konkrétně jde o názvy lízátek Red Skins a Chicos.
Chicos jsou lízátka tmavě hnědé barvy a ochucené kakaem, díky čemuž mají jedinečnou čokoládovou příchuť. Chico je také španělské slovo označující „malého chlapce“ nebo „hezkého mladého muže“. Red Skins jsou malé žvýkačky s malinovou příchutí, které vám mohou dokonce zlomit zub, pokud nejste opatrní. Nicméně název „redskin“ je také slang pro označení domorodých Američanů a první obyvatele Kanady. Některé americké slovníky označují „redskin“ jako urážlivé, znevažující nebo tabu.
Rozhodnutí ohledně změny názvů plyne z potřeby zajistit, aby tyto názvy nikoho neobtěžovaly svým významem. Ještě zatím není jasné, jak se budou produkty nově jmenovat, ale Nestlé už pracuje na vymyšlení nových názvů žvýkaček a lízátek.