Značka Calvin Klein se omluvila za kontroverzní reklamu s líbajícímí se ženami. Čím lidi tolik naštvala?
Tak tahle reklama se viditelně nepovedla. Modelka v ní dává francouzák fiktivní postavě – ženě, což příliš neocenila LGTBQ+ komunita. Vysmívá se snad reklama homosexuálům?
Heslem kampaně slavné značky Calvin Klein je „Život je o otevřených dveřích“. V krátkém reklamním shotu dává modelka Bella Hadid milostný polibek další ženě – fiktivní počítačově vytvořené postavě Lil Miquela. I přesto se tato fiktivní postava zapsala mezi 25 nejvlivnějších lidí na internetu za poslední rok. Ale proč? Velké pobouření vyvolal lesbický polibek. Hodně lidí na sociálních sítích se vztekalo, že by společnost měla zvážit, jakou modelku uvnitř LGTBQ+ komunity použije.
Modelka Hadid, která reklamu natočila, je totiž heterosexuální, nikoliv lesba. Zatímco počítačové postavě je asi jedno, jak se prezentuje, tak Hadid to díky tomu nemá jednoduché vzhledem k tomu, že ji teď každý má za lesbičku. Další rozlícení vyplývá z toho, že společnost použila homoerotické napětí k tomu, aby přilákala pozornost. Calvin Klein podle queer komunity ukázala lesbičky v nejhorší možné podobě, kdy se heterosexuální žena líbá s animovanou postavou…
Calvin Klein se za svoji kampaň omluvil. „Koncept naší poslední kampaně měl podpořit svobodu projevu pro širokou škálu identit včetně genderového spektra a sexuálních identit. Tato kampaň byla vytvořena s cílem napadnout konvenční normy a stereotypy v reklamě. V tomto konkrétním videu jsme prozkoumali rozmazané hranice mezi realitou a představivostí. Chápeme a uznáváme, že líbání heterosexuálky se ženou mohlo být vnímáno provokativně. Jako společnost s dlouholetou tradicí LGTBQ+ práv rozhodně není naším úmyslem zkreslovat LGTBQ+ komunitu,“ vysvětlila společnost.