Nemilá zpráva pro české influencery: Nově se musí registrovat a budou pod kontrolou
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) oznámila překvapivou zprávu. Všichni tvůrci tvořící audiovizuální mediální obsah na platformách typu Instagram, TikTok či YouTube a plyne jim ze sociálních sítí jakýkoliv zisk, se musí nově u vysílací rady zaregistrovat a následně dostanou osvědčení.
Influencerům to nařizuje evropská směrnice o audiovizuálních mediálních službách, která usiluje o ochranu dětí na internetu a stanovuje pravidla pro šíření obchodních sdělení kvůli ochraně spotřebitelů. Rada tuto novou skutečnost oznámila v tiskové zprávě.
Čtěte také: Krainová porovnala platy modelek a influencerů. Z některých jsou miliardářky, řekl Kovanda
Kontrola internetových tvůrců
„Cílem tohoto právního předpisu je nastavit minimální regulační rámec pro všechny typy audiovizuálních mediálních služeb, které v rámci Evropské unie soutěží o publikum z široké veřejnosti,“ uvedla Rada pro rozhlasové a televizní vysílání.
„Směrnice zejména nastavuje standardy ochrany dětských uživatelů před rizikovými obsahy, stanovuje pravidla závazná pro šíření obchodních sdělení, aby byla hájena práva spotřebitelů, a zakotvuje povinnosti směřující k ochraně práv jednotlivců i skupin osob,“ stojí v tiskové zprávě.
Dle rady se povinnost vztahuje na tvůrce, kteří splňují určité podmínky. Vztahuje se ale „rovněž na fyzické osoby, které vytvářejí audiovizuální mediální obsah a nabízejí jej na platformách typu Instagram, Facebook, YouTube či TikTok.
Influenceři porušují předpisy: