Youtubeři

22. listopadu 2024 10:47

Vanesa Havlíková

Nemilá zpráva pro české influencery: Nově se musí registrovat a budou pod kontrolou

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) oznámila překvapivou zprávu. Všichni tvůrci tvořící audiovizuální mediální obsah na platformách typu Instagram, TikTok či YouTube a plyne jim ze sociálních sítí jakýkoliv zisk, se musí nově u vysílací rady zaregistrovat a následně dostanou osvědčení.

Influencerům to nařizuje evropská směrnice o audiovizuálních mediálních službách, která usiluje o ochranu dětí na internetu a stanovuje pravidla pro šíření obchodních sdělení kvůli ochraně spotřebitelů. Rada tuto novou skutečnost oznámila v tiskové zprávě.

Čtěte také: Krainová porovnala platy modelek a influencerů. Z některých jsou miliardářky, řekl Kovanda

Kontrola internetových tvůrců

„Cílem tohoto právního předpisu je nastavit minimální regulační rámec pro všechny typy audiovizuálních mediálních služeb, které v rámci Evropské unie soutěží o publikum z široké veřejnosti,“ uvedla Rada pro rozhlasové a televizní vysílání.

„Směrnice zejména nastavuje standardy ochrany dětských uživatelů před rizikovými obsahy, stanovuje pravidla závazná pro šíření obchodních sdělení, aby byla hájena práva spotřebitelů, a zakotvuje povinnosti směřující k ochraně práv jednotlivců i skupin osob,“ stojí v tiskové zprávě.

Dle rady se povinnost vztahuje na tvůrce, kteří splňují určité podmínky. Vztahuje se ale „rovněž na fyzické osoby, které vytvářejí audiovizuální mediální obsah a nabízejí jej na platformách typu Instagram, Facebook, YouTube či TikTok.

Influenceři porušují předpisy:

Sdílejte článek
Štítky Instagram Facebook YouTube Evropská unie TikTok spotřebitel Influencer Rada pro rozhlasové a televizní vysílání umění, kultura, zábava a média média a zábavní průmysl produkty a služby ekonomika, obchod a finance hromadné sdělovací prostředky

Přečtěte si také