TopStar

18. dubna 2019 11:00

Markéta Škorňová

Požár katedrály Notre-Dame nenechal chladnými ani ty nejbohatší: Jakou sumu věnovali majitelé módních domů?

Tragédie, která zasáhla nejen Francii, ale bez nadsázky celý svět. Tak se mluví o požáru katedrály Notre-Dame, která v pondělí zatím bez vysvětlení vzplála. Téměř okamžitě se lidé začali zajímat, kam mohou posílat finanční prostředky na opravu této unikátní památky ze 13. století. Část opravy půjde ze státního rozpočtu, část peněz na opravu se získá od bohatých „mecenášů“, ale přispěje i samotná veřejnost. A již nyní, tři dny po tragédii, se milia

Málo platné, lidé se vždy semknou nejvíce, když se stane něco opravdu zlého. Jinak tomu není ani v případě pařížské katedrály Notre-Dame, která v pondělí k večeru zatím z neznámých důvodů vzplála.

Lidé po celém světě, celebrity nevyjímaje, téměř okamžitě vyjádřili podporu a solidaritu s francouzským lidem. „Je to strašné dívat se na masivní požár katedrály Notre-Dame v Paříži. Možná by mohly být k uhasení použity létající vodní cisterny. Je třeba jednat rychle,“ napsal bezprostředně po začátku požáru americký prezident Donald Trump. „Pařížskou Notre-Dame stravují plameny. Celý národ je v pohnutí. Myslím na všechny katolíky a Francouze. Cítím stejně jako všichni moji krajané dnes večer smutek, když vidím, jak tato naše součást hoří,“ vyjádřil upřímný smutek francouzský prezident Emmanuel Macron.

A lidé napříč generacemi i společenskými postaveními chtějí finančně přispět k co nejrychlejší opravě této nádherné památky.

A když se jedná o velká gesta, tak se bohatí mecenáši nenechají dlouho přemlouvat. Nezanedbatelnou sumu věnovali na opravu Notre Dame i majitelé módních domů Gucci a Louis Vuitton. Dva nejbohatší muži ve Francii, François-Henri Pinault a Bernard Arnault, se spojili a společně na opravu katedrály věnovali sumu v hodnotě 300 milionů eur!

Majitelům módních domů je jasné, že oprava bude nákladná a každý peníz se bude hodit. „Rodina Arnaultových a skupina LVMH se v rámci solidarity s touto národní tragédií zavázaly pomáhat při rekonstrukci této mimořádné katedrály, symbolu Francie, jejího dědictví a jednoty,“ stojí v oficiálním vyjádření na stránkách LVMH. Tomu se říká dobrý skutek!

Sdílejte článek

Přečtěte si také