1. května 2021 23:22
sarka.turcekova@gmail.comODHALENO: Muži, kteří nosí značková trika s viditelným logem, častěji podvádějí, říká studie. Co je na tom pravdy?
Muži, kteří nosí velká a honosná návrhářská loga, mají víc negativních vlastností a větší sklony k podvádění.
Vědci z michiganské univerzity chtěli zjistit povahové vlastnosti lidí, kteří nosí značkové oblečení na viditelném místě. Ve studii publikované v Bulletinu osobnosti a sociální psychologie bylo zjištěno, že u mužů, kteří si oblékají trička s velkými a viditelnými logy na přední straně, převažují nepěkné povahové rysy. Viditelné logo je obvykle znamením, že má dotyčný spoustu peněz a libuje si v nošení drahých věcí, nicméně okázalé logo designéra má podle studie pro jeho nositele některé docela drsné negativní asociace.
Autor studie, evoluční psycholog Daniel Kruger, uvedl, že spíš než pozitivním spolehlivým signálem budoucích otcovských investic pro případné partnerky, může předvádění luxusního zboží představovat spíš investice do zahýbání. A to na úkor případných budoucích investic do svých potomků. Luxusní logo s přehnanou velikostí a pestrým zbarvením, která nelze přehlédnout, mohou naznačovat významěji vyšší pravděpodobnost a sklony k nevěře. Velká loga luxusního produktu zkrátka zvyšují sociální konkurenceschopnost a přitahují partnera, zatímco malá loga naopak signalizují vnímání jeho důvěryhodnosti a spolehlivosti.