Jak se nepřejíst?
Jak se nepřejíst?

4 triky, jak se během letních grilovaček nepřejídat

skrivaa. Publikováno: 09.07.2015
Letní grilování je tady a my ho milujeme. Krásné počasí, okruh rodiny a nejbližších přátel a výborné jídlo patří k nejlepším letním kratochvílím. Grilování je v Česku velmi oblíbené, ale bohužel ho provází jeden nešvar – přejídání. Jak si i běhěm grilování udržet figuru?

reklama

Společné hodování má jisté kouzlo. Nejenže můžete ochutnat více dobrot, ale je i o určitý společenský zážitek. Problém však je, když se neuhlídáte a výborný steak od strejdy proložíte bublaninou od babičky, přiťuknete si dvojkou červeného se sestrou a ochutnáte dort s neteří. A pak si dáte zase maso.

Grilování zkrátka svádí k přejídání a vám je pak špatně, těžce a tloustnete. Jak tomu zamezit?

Hlídejte si porce

Naložte si na talíř jednu plnohodnotnou porci – od masa přes zeleninu a pak možná i k malému dezertu – a tu si v klidu a pomalu snězte. Pokud totiž budete jen příležitostně uždibovat a ochutnávat, ve finále toho sníte daleko více, než když máte všechno jídlo na jednom talíři. Snáze tak i můžete kontrolovat počet porcí. Už máte druhý, třetí talířek? Tak byste se měli brzdit.

Vybírejte si

Nemusíte přece sníst všechno. Víte, že koláč od babičky je úžasný, ale proč si jím zaplácnout žaludek, když se na vás těší libové maso na grilu? Z bohaté grilovací tabule si tak vybírejte jen to, na co opravdu máte chuť nebo co zažene váš hlad.

"Čistou stravu" tělo lépe zpracuje a neukládá si škodlivé látky.

Revoluce v hubnutí: Clean eating. Nová dieta, podle které jí Gwyneth Paltrow a Miranda Kerr!

Bez chleba

Pečivo k masu už tak nějak patří, ale krajíček nejlépe celozrnného chleba si opravdu dejte jen ke steaku. Pokud to zvládnete i bez něj a jako příloha vám postačí zelenina nebo salát, tím lépe. Velkou chybou je, když čerstvý a křupavý chleba ujídáte ještě před ugrilováním masa. Zbytečně si zaplníte žaludek a pak se snáze přejíte.

Zapojte se

Pokud si nemůžete vybrat z připravených pochutin to „správné“, po čem by vám nebylo špatně nebo byste neměli výčitky svědomí, připravte si vlastní variantu! Ogrilujte si libové kuřecí maso nebo rybu, připravte nápaditý salát nebo na gril hoďte lilek a cuketu. Možná nakonec zlákáte i ostatní ke zdravějšímu způsobu grilování.

Tip!

Pokud hlady nemůžete vydržet a grilování se kvůli pozdnímu příjezdu příbuzných či neposlušnému grilu zpozdilo, dejte si trochu zeleniny nebo bílý jogurt. Pokud nezačnete grilovat příšerně hladoví, tak je pak menší šance, že sníte horu masa a tři koláče téměř bez žvýkání.

bbq-pic Foto:

reklama