reklama

reklama

Peníze jsou vydělány, teď nastupuje sladké nicnedělání
Peníze jsou vydělány, teď nastupuje sladké nicnedělání

Animovaný trhák: Mimoni mají nakročeno k miliardě!

petr cífka. Publikováno: 12.07.2015
Žlutí nekňubové se pravděpodobně stanou nejúspěšnějším animákem letoška. My to říkali!

reklama

A nebyli jsme samotní, kdo Mimoňům věřil. Filmové studio Universal udělalo z animáku plného žlutých hrdinů jednu z největších událostí sezóny, když ho odstartovalo hned ve 4300 amerických kinech. A výsledek na sebe nenechal dlouho čekat - za premiérový víkend mají Mimoni krásných 115 milionů dolarů, čímž o víc než 30 milionů překonali Já, padouch 2 - tedy snímek, ze kterého vycházejí.

Druhý Padouch mimochodem vydělal celosvětově 970 milionů dolarů, ale Mimoni mají ještě silnější nástup - spolu s tržbami ze světa (např. i u nás měli premiéru o týden dříve než v Americe) už mají na kontě čtvrt miliardy. Je tedy jisté, že Universal bude mít letos už třetí miliardový film - Mimoni doplní v elitní lize sedmé Rychle a zběsile a Jurský svět. Studiu se zkrátka daří jako nikdy, ale skóre animovaných ťulpasů je o to sladší, o co je nižší rozpočet jejich celovečeráku. Rychle a zběsile 7 i Jurský svět byly extrémně drahé blockbusterové produkce. Mimoni ovšem stáli stejně jako Já, padouch 2 - velmi rozumných 75 milionů dolarů. Oproti dnešním hollywoodských produkcím největšího kalibru je to poloviční, ba dokonce až třetinový rozpočet. 

Někdy rande končí studenou sprchou

5 důvodů, proč budou Mimoňové nejúspěšnějším animákem historie

To znamená, že čistý zisk z Mimoňů bude obrovský a už teď můžeme počítat s jejich dalším dobrodružstvím. V absolutním žebříčku animovaných premiér je dokázal překonat jen třetí Shrek, který odstartoval ještě trochu silněji, ale neměl tak silné tržby mimo Ameriku.

Rychlý nástup žluťáků lze přičíst velkému poměru prodaných 3D vstupenek, které jsou samozřejmě dražší. Navíc mezi diváky v USA převládaly velké rodiny, takže se v průměru utratilo i hodně peněz za občerstvení, mnohdy s logem filmu či dokonce bonusovými pajďuláky na kelímcích či popcornových obalech. To samozřejmě zase dělá radost provozovatelům kin, kteří mají z těchto prodejů nemalý zisk. Mimoni se tak rychle stali miláčkem publika i kinařů. A milovat je budou i hračkářství, která děti cestou ze sálu vezmou útokem. 

reklama