Virály

22. března 2021 20:42

sarka.turcekova@gmail.com

Influenceři našli nový byznys! Nechávají si platit za to, že je můžete sledovat! Je to ještě normální?

Influenceři na Instagramu objevili nový způsob, jak vydělávat. I když se to na první pohled zdá opravdu bizarní a drzé, začali chtít peníze za to, aby je mohli jejich fanoušci sledovat.

I když se Instagram těší velké popularitě a řada známých (i neznámých) osobností si na něm vydělává slušné peníze, tak teď přišli influenceři ještě s další „vychytávkou“ navíc. Instagram byl vždy zadarmo a lidé tam mohli sledovat svou oblíbenou celebritu. Je však dobré si připomenout, že právě známé tváře vydělávají na této sociální síti skrze reklamy na produkty. Jenže ne všichni takové spolupráce mají. Možná proto se někteří lidé rozhodli, že to zkusí ještě jinak. Nastavují si soukromý účet. Ten byl určený dosud pro lidi, kteří si chtěli hlídat svoje soukromí nebo pro ty, kteří zveřejňovali erotický obsah – Instagram je méně často blokuje kvůli porušování pravidel.

Teď si ho však nastavují influenceři kvůli tomu, že už je nebaví nechávat si platit za věčné reklamy pro jiné značky. Tak to vyřeší tím způsobem, že umožní svým divákům sledovat je za určitý poplatek. Funguje to tak, že svého nového sledujícího schválí až poté, co mu onen člověk zaplatí. Využívá to takhle už například Ashley Kane Harper, osobnost, která se na Instagramu zaměřuje na životní styl a interiérový design. Aby mohl člověk účet pravidelně sledovat, tak napřed pošle žádost o sledování – ta je však schválená jen těm, kteří si to zaplatili. Aby mohli sledovat účet po dobu jednoho roku, musí uhradit tvůrci přes PayPal 50 dolarů (v přepočtu asi 1111 tisíc korun).

Za částku pak dostane určité výhody, mimo sledování Instagramu třeba nabízí tento tvůrce také umožnění sledování na Pinterestu, kam jednou týdně sestaví výběr doplňků do bytu. Podmínky pro sledování si mohou influenceři klást různé, tento však vyžaduje, aby byl poplatek pravidelný, to znamená, že se musí hradit každoročně. Jen pro zajímavost – konkrétně tohoto designéra sleduje už 500 lidí, kteří takto lákavé nabídce neodolali. Na druhou stranu se mohou spolehnout na to, že takový tvůrce bude ukazovat jen ty věci, na které dělá reklamu.


Přečtěte si také