Jak na nespavost?
Autor: iStock Jak na nespavost?

ODHALENO: 6 překvapivých zlozvyků, kvůli kterým nemůžete usnout. Co vám nejvíc škodí?

Tamara F. . Publikováno: 20.09.2021
Večer před spaním počítáte ovečky do nekonečna, ale pořád se vám nedaří usnout? Možná za to mohou tyhle zlozvyky.

reklama

Nespavostí trpí přibližně 20 % lidské populace, což úzce souvisí zejména s velkým pracovním stresem, osobními problémy nebo špatnou spánkovou hygienou. Přestože se stres a starosti bohužel nedají vypnout jedním tlačítkem, můžete zapracovat na pár věcech, které vám pomohou lépe usnout. Jakých špatných zlozvyků před spaním byste se měli zbavit?

1. Bez mobilu ani ránu

Jestliže do noci koukáte na obrazovku počítače nebo mobilu, vystavujete své oči modrému světlu, které negativně ovlivňuje produkci melatoninu, známého jako hormon spánku. Zkuste si nejméně hodinu před tím, než půjdete spát, zakázat jakoukoli elektroniku a místo toho si vezměte do ruky knihu.

2. Pití černého čaje

Bylinkové čaje jsou známé svými uklidňujícími účinky a celá staletí se používají k léčbě nespavosti. A přestože mnoho čajů, jako heřmánkový nebo meduňkový, vám může pomoci zmírnit napětí a zklidnit nervovou soustavu, některé fungují přesně naopak. Přesně proto se nedoporučuje pít před spaním například černý čaj, který je plný kofeinu a může způsobit nespavost.

3. Večerní cvičení

Hodně lidí chodí do posilovny nebo se jinak věnuje sportu ve večerních hodinách, což je logické. Po skončení práce mají totiž jen malé množství času, než budou muset zase ulehnout do postele a ráno to prostě nestíhají. Během sportování ale lidské tělo produkuje hormony jako adrenalin a kortizol, které tělo nabudí. Proto odborníci nedoporučují cvičit alespoň tři hodiny před ulehnutím do postele.

4. Nesnídáte

Ne nadarmo se říká, že je snídaně nejdůležitějším jídlem dne. I přesto ji však mnoho lidí podceňuje a odbude se maximálně kávou. Vynechání snídaně ale ovlivňuje nejen vaši váhu a schopnost soustředit se, ale i kvalitu spánku. Lidé, kteří pravidelně nesnídají, často špatně spí a probouzejí se nevrlí.

5. Špatné pyžamo

Možná se to nezdá, ale to, v čem spíte, je opravdu důležité. Ačkoli se sexy košilka může zdát jako bezva nápad, pokud vám není pohodlná, raději se jí vzdejte. Odborníci doporučují spát na „Adama a Evu“, ale pokud to není úplně pro vás, zvolte nějaké pyžamo vyrobené z prodyšného materiálu, jako je len nebo bavlna.

6. Máte v pokoji koberec

Možná jste nad tím nikdy nepřemýšleli, ale mít v ložnici koberec není ta nejlepší volba. Sice může pokoj zútulnit, ale také negativně ovlivnit váš spánek. Koberce v sobě totiž zachycují prach a roztoče, které se dostávají do vzduchu a zhoršují jeho kvalitu. Odborníci tak nedoporučují pořizovat koberce do ložnice, a pokud ano, měli byste je pravidelně čistit.

Zlozvyky při sexu. 1

ODHALENO: Pánové, tenhle zlozvyk vám zajistí více sexu. Holky tvrdí, že jim vadí, ale přitom ho milují

Co raději nedělat v posteli?

ODHALENO: 5 sexuálních zlozvyků, které vám zničí žhavou noc. Co nedělat v posteli?

reklama