Známý obchod je kritizován za prodej sexistického dětského oblečení. Vážně je tak urážlivé?
Gigant s levnou módou a doplňky čelí drsné kritice kvůli genderovým stereotypům a předsudkům na základě pohlaví.
Nad irským řetězce s levnou módou Primark se stahují mračna. Nejenže byl v minulosti oblíbený módní obchod kritizován za takzvanou „fast fashion“ neboli velmi lacinou a dostupnou módu, která masově vyrábí kousky upřednostňující kvantitu nad kvalitou, ale nyní je prodejce obviněn z toho, že nabízí sexistické dětské oblečení.
S kritikou jako první přišla britská autorka Kate Longová, která na sociálních sítích poukázala, že chlapecké a dívčí oblečení z Primarku čelí genderovým stereotypům. Přidělování dětského oblečení podle pohlaví může v dětech vzbudit přesvědčení o negativních genderových stereotypech. Příkladem může být přiřazení růžové barvy dívkám a modré chlapcům v některých zemích.
Spisovatelka se pozastavovala zejména nad nápisy z dívčího sortimentu, který se v obchodech prodává. Na každém druhém holčičím tričku můžou zákazníci vidět motta jako „Buď laskavá“, „Nepřestávej se usmívat“ a „Buď vždy perfektní“. Zatímco na chlapeckých tričkách se rýsovaly nápisy jako „Neboj se objevovat a nikdy se neohlížej“ nebo „Nikdy se neboj“. „Přestaňte klukům a holkám vtloukat do hlavy takové stereotypy,“ rozčilovala se Longová na sociálních sítích. „Kluci tvoří pravidla. Dívky se jimi řídí. Z toho jsem čím dál tím víc naštvaný,“ souhlasil se spisovatelkou jeden z rozčílených uživatelů.