návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
Reklama
Virály

ODHALENO: 9 zásadních chyb v oblékání, které mohou ohrozit vaše zdraví. Co děláte celý život špatně?

Myslíte si, že co se týče vašeho oblékání, děláte všechno správně? Tak si přečtěte o těchto zásadních chybách, které vás možná přesvědčí o opaku.
Vydáno: 25.07.2019
Největší chyby v oblékání
Autor: iStock Největší chyby v oblékání
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Chyby v oblékání se mohou projevovat nejen nepohodlím, ale často mohou být i dost škodlivé pro naše zdraví. Špatné nošení různých oděvů může způsobit třeba bolesti krční páteře, zad, ramenou, nebo dokonce oděrky na kůži. Naštěstí je velmi jednoduché se chybám v oblékání vyhnout, stačí jen o nich vědět. A proto pro vás máme seznam těch nejčastějších i způsoby, jak je napravit. 

 

1. Špatné nošení podprsenky

Pokud se zadní část vaší podprsenky vytahuje směrem nahoru k ramenům, velikost jejího objemu je zřejmě větší, než byste potřebovaly. Nedostatečná podpora může být příčinou bolesti ramenou a zad. Změřte si proto pečlivě obvod vašeho hrudníku a kupte si podprsenku, jejíž zapnutý zadní pás bude ve vodorovné poloze.  

 

2. Nesprávný typ podprsenky

Nošení podprsenek s nesprávným typem a velikostí košíčků je u žen jednou z hlavních příčin bolesti zad. Dámy s většími plnými ňadry nebo kulatými rameny by proto měly sáhnout po větších košíčcích, která zabírají více povrchu prsou. Pro ženy s ňadry ve tvaru slz jsou určeny více vykrojené podprsenky. Pro menší či středně velká prsa jsou pak ideální tzv. balkonová podprsenka, jejíž košíčky působí zarovnaným dojmem. 

 

3. Nesprávný typ kalhotek

Pokud nosíte spodní prádlo, které nesedí tvaru vašeho těla, může se vám na různých místech nepříjemně zařezávat. Volte proto takové kalhotky, které jsou vhodné pro tvar vašeho pozadí. Ženy s hranatým pozadím by měly dát přednost nohavičkovým kalhotkám, bikini tvaru či tangům. Ženy s pozadím do tvaru V (stehna u sebe) by měly nosit kraťáskové či bokové kalhotky nebo bikini bez výrazného vykrojení. Ženy s pozadím do tvaru A (mezera mezi stehny) se budou cítit nejlépe v tangách, bikinách či nohavičkových kalhotkách. To platí i pro ty, které mají zadek kulatý. 

 

4. Oblečení se zavazováním kolem krku

Topy nebo šaty, které je nutné zavázat kolem krku, možná vypadají elegantně, ale při delším nošení nepřiměřeně zatěžují krční páteř. Dejte si tak velký pozor, aby šňůrka nebyla moc volně, nebo naopak příliš těsně uvázaná. Střídejte navíc tato trička či šaty s takovými, které mají lepší podporu, například ramínka. 

 

5. Těsná košile se špatným rozvržením knoflíků

Nošení příliš úzké košile možná zvýrazní vaše tvary, může však vést taky k nepříjemným pocitům, dýchacím potížím a rozpakům v případě nechtěného rozepnutí knoflíku. Při zkoušení košile si taky dejte pozor na rozestupy mezi knoflíky, aby se vám pak nevytvořila otevřená mezera na místech, na kterých to není žádoucí. 

 

6. Ostré doplňky

Náušnice, náhrdelníky, náramky či prsteny s ostrými zakončeními se mohou snadno zachytit o váš oděv a udělat v něm díru. Proto při výběru doplňků vždy berte v úvahu typ oblečení, se kterým je můžete zkombinovat, abyste pak nezůstali v slzách, až si rozpářete svůj nejoblíbenější svetr za polovinu své výplaty. 

 

7. Příliš těsné kalhoty

Asi všechny dámy někdy zažily ten vítězný pocit, kdy se dokázaly nasoukat do těsných kalhot, a dokonce je i zapnout. Jejich nošení má pak možná pozitivní vliv na psychiku, rozhodně ale ne na fyzické zdraví. Příliš úzké kalhoty totiž můžou způsobit dokonce zažívací potíže nebo pálení žáhy. Správně byste měli být po dopnutí kalhot schopní vložit mezi lem a boky dva prsty. Pokud to nejde, je třeba chtě nechtě sáhnout po větší velikosti. 

 

8. Časté chození v úzkých botách a na vysokých podpatcích

U častého nošení úzké obuvi hrozí, že se vaše noha začne přizpůsobovat tvaru takové boty, následkem čehož může docházet k deformacím jako kladívkové prsty nebo kuří oka. Vysoké podpatky pak mohou způsobovat puchýře nebo bolesti kolenou a zad. Až si tedy budete chtít koupit nové boty, zkuste si je vyzkoušet na konci dne, kdy jsou vaše chodidla opuchlejší. Mezi špičkou vaším nejdelším prstem na noze a špičkou boty by přitom měla být zhruba 1,5 cm velká mezera. Boty s vysokými podpatky pak obouvejte jen ve výjimečných příležitostech a rozhodně je nevyužívejte na běžné chození. 

 

9. Časté chození v žabkách

Žabky neposkytují nohám žádnou oporu. Pokud je tedy nosíte celé léto, vaše chodidla budou permanentně vystavena mnohem většímu tlaku. Noste proto žabky pouze na pláž či koupaliště a pro běžnou chůzi zvolte raději sandály či jinou pevnou obuv. 

žena

ODHALENO: 5 věcí, po kterých tajně touží každá žena, ale neřekne je ani vlastní mámě. Co to je?

Mobily můžou měnit tvar naší lebky

ODHALENO: 5 znaků, podle kterých poznáte, že jste závislí na mobilu. Je vůbec možné se toho zbavit?!

Článek je zařazen v: oblékání , chyby , oblečení , podprsenka , kalhotky , oděv