Za tajemnou Danou stál Kovy! Youtuber řekl konečně pravdu a napadl Mikýře
Několik měsíců si statisíce lidí lámalo hlavu nad tím, kdo stojí za tajemným tiktokerským projektem Já jsem Dana. Nakonec to ale není Kazma, ani Shopaholicadel a už vůbec ne dříve oznámený Mikýř! Co Kovy za záhadnou kampaní vlastně skrýval?
Záhada, kterou si poslední měsíce lámalo hlavu nespočet lidí na internetu, je konečně vyřešena. Před několika měsíci se na TikToku objevila tajemná videa, v nichž vystupuje krásná žena a řekne jenom, že je Dana. Okolo ní se pak začala objevovat grafika a různé indicie odkazující ke Kazmovi či Shopaholicadel. Youtubeři, tiktokeři a influenceři nejrůznější druhu proto začali mít šílené teorie, mezi něž např. patřilo, že kontroverzní youtuberka je právě Kazmovým dílem. Nakonec se ovšem k projektu přihlásil internetový bavič Martin Mikyska alias Mikýř, který odhalil, že se jednalo o kampaň na datovou schránku. Mnoho lidí tak měla záhadu za vyřešenou. Jenže teď vyplouvá na povrch, že vše byl ve skutečnosti úplně jinak.
Kovyho odhalení
Za podivnou kampaní totiž stojí jeden z nejpopulárnějších českých youtuberů současnosti, Kovy. A k čemu jeho projekt nakonec sloužil? Pomocí videí, které se staly na počátku roku obrovským trendem, a následným vysvětlením, chtěl upozornit na problém a děsivou skutečnost, na níž doopravdy záleží. V posledních letech totiž přibývá lidí s psychickými problémy či duševním onemocněním a nemalou vinu na tom mají právě i sociální sítě, které se pro mnohé z nás staly zásadní věcí v životě. O svém životě s psychickými problémy se pak ve videu rozpovídal také populární youtuber a streamer, FattyPillow.
Kovy chce proto upozornit na pro mnohé neviditelný problém na sociálních sítí a začít ho pomoci řešit. „Cíl byl jednoduchý. Udělat největší osvětovou kampaň o duševním zdraví v České republice,“ vysvětluje Kovy. Snaží se proto upozornit na webové stránky jajsemdobro.cz, kde si o problematice můžou zájemci přečíst vše podstatné, a jehož tvůrci se – stejně jako Kovy – snaží svět sociálních sítí změnit k lepšímu.
Mikýř využil situace
Ve videu se ovšem ohlédl také za reakcemi tiktokerů z minulých měsíců a zaměřil se hlavně na Mikýře, který se snažil vzbudit pocit, že Dana je jeho dílem a jedná se promyšlenou kampaň, na níž spolupracoval s ministerstvem vnitra. Jenže jak se nyní ukázalo, Mikyska neměl s projektem nic společného a podle Kovyho se na něm pouze přiživil. Podle zdrojů webu Refresher měl přitom Mikýř za údajnou kampaň na datové schránky získat 285 tisíc korun z veřejných peněz. A Kovy naznačuje, že to už je podle něj krapet přes čáru. „To, že si někteří influenceři na Daně zvýšili dosahy, budiž. Ale ochránce internetové morálky ji jako jediný zpeněžil,“ upozorňuje Kovy.
Ne všichni jsou ovšem z výsledného rozuzlení okolo Dany nadšeni. Zatímco mnoho fanoušků chválí Kovyho za záslužnou činnost a výborný nápad, jiní ho v komentářích kritizují za to, že do svého počinu zakomponoval i Shopaholicadel. Ta nejen, že podle mnohých má sama problémy s psychikou, ale navíc ji Kovy svým způsobem ještě více zvýšil sledovanost. A další lidé jsou zkrátka jen zklamaní, protože od projektu čekali něco jiného. Jak se rozluštění záhady okolo Dany líbí vám?